Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura
CAPITOLUL IV
Comisioane
Art. 4.1. -
Comisionul de gestiune
Art. 4.1.1. -
Pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei,
Finanţatorul datorează Fondului un comision de gestiune al cărui procent este
de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.
Art. 4.1.2. -
Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculează astfel:
(1) pentru
intervalul cuprins între data acordării şi 31 decembrie a anului respectiv (primul
an):
Procent x Valoare x Nr. de luni până
comision garanţie*) la sfârşitul anului**)
Comision de gestiune = ──────────────────────────────────────────────────
12
|
___________
*)
Valoarea garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR,
valabil la data aprobării solicitării de garantare.
**)
Inclusiv luna în care se aprobă solicitarea de garantare.
(2) pentru anii
următori (întregi):
Comision de
gestiune = Procent comision x Sold garanţie*)
la 31 decembrie an precedent celui de plată**)
Comision de
gestiune = Procent comision x Sold garanţie*)
la 31 decembrie an precedent celui de plată**)
___________
*)
Soldul garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR, valabil
la data de 31 decembrie a anului precedent.
**)
În cazul în care la data de 31 decembrie a anului precedent finanţarea
aprobată nu a fost acordată, comisionul aferent anului în curs se calculează
la valoarea garanţiei din solicitarea de garantare.
(3) pentru ultima
fracţiune de an:
Procent x Sold garanţie*) la 31 decembrie x Nr. luni până la
comision an precedent celui de plată scadenţa finanţării**)
Comision de gestiune = ──────────────────────────────────────────────────────────────────────
12
|
*)
Soldul garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR, valabil
la data de 31 decembrie a anului precedent.
**)
Exclusiv ultima lună de valabilitate a contractului de garantare.
Art. 4.2.1. -
(1)
Pentru remunerarea activităţii de analiză şi emitere a unei promisiuni de
garantare, Finanţatorul datorează Fondului un comision unic de analiză de
0,15% aplicat la valoarea promisiunii unilaterale de creditare emise de
finanţator.
Comision unic = Procent x Valoarea promisiunii
de analiză comision unilaterale de creditare
|
(2) Valoarea
promisiunii de garantare este exprimată în euro sau în echivalent lei la
cursul de schimb al BNR valabil în data emiterii promisiunii de garantare.
(3) Comisionul
unic de analiză este suportat de Beneficiar.
ANEXA Nr. 1
SOLICITARE DE
GARANTARE
Emisă în baza
prevederilor Convenţiei nr. ............. din data de ....................,
denumită în continuare convenţie.
1. Finanţatorul
..............................................., prin Sucursala/Agenţia
..........................................................., cu sediul în
localitatea .............................., str. ............................
nr. ......, judeţul/sectorul .................., înmatriculat la registrul
comerţului sub nr. .............................., cod unic de înregistrare
....................., telefon.................., fax ...................,
e-mail ..................., reprezentat de
..................................., în calitate de
.................................., şi de ...................................,
în calitate de ..............................., având cont bancar nr.
...................................., deschis la
........................................,
solicită
acordarea unei garanţii în sumă de
............................................................... lei/euro
pentru
2. Beneficiarul (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
............, cetăţean .............................., data naşterii
.........., locul naşterii ............, cu domiciliul/rezidenţa în
localitatea ..............................., str. ...........................
nr. ......, bl. ......., sc. .........., et. ......., ap. ........, judeţul/sectorul
...................., telefon ..............................., e-mail
....................................., legitimat cu ......, seria......... nr.
..................., eliberat de
...................................................... la data de
......................................., CNP
......................................, de profesie
..............................., angajat la..............................,
care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3.1 din convenţia
sus-menţionată.
Beneficiarul
este/nu este persoană expusă politic .................... (DA/NU).
Beneficiarul
real al garanţiei
................................................................................................
3. Soţ/soţie (nume şi
prenume) ...................................................., pseudonim
............, cetăţean .............................., data naşterii
.........., locul naşterii ............, cu domiciliul/rezidenţa în
localitatea ..............................., str. .................... nr.
......, bl. ......., sc. .........., et. ......., ap. ........, judeţul/sectorul
...................., telefon ..................., e-mail
.............................., legitimat cu ...... seria......... nr.
..................., eliberat de.............................................
la data de ......................., CNP......................................,
de profesie ..............................., angajat la
.............................. .
4. Tipul finanţării:
finanţare garantată prin programul "Prima casă".
5. Preţ achiziţie
imobil rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare:.....................................
lei/euro, din care avans.......................... lei/euro, reprezentând.............%
din valoarea finanţării.
6. Valoarea
imobilului rezultată din raportul de evaluare:...........................
lei/euro
7. Valoarea
finanţării aprobate:............... lei/euro, data aprobării..........................
8. Depozit colateral
pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu 3 rate de dobândă.........................
lei/euro
9. Destinaţia
finanţării: achiziţie imobil cu destinaţia de locuinţă, constând în
...................................................................., situat
în localitatea ................................, str. .................... nr.
......., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul
................, înscris în cartea funciară a localităţii
................................................... sub nr.
..........................., nr. topo ............................., aflat în
proprietatea ......................................................, conform
titlului de proprietate
......................................................................................,
liber de sarcini conform extrasului de carte funciară pentru informare nr.
.................. din .......................
10. Durata finanţării:
................................ ani/luni. Perioada de graţie ......... luni
11. Data scadenţei
finanţării: ..........................................
12. Angajamente
existente în sold la data prezentei:
a) la Finanţator
......................... lei, din care credite restante
...................... lei;
b) la alte
instituţii de credit/asimilate: .............., din care finanţări restante
......... .
13. Comisionul de
gestiune cuvenit Fondului este de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.
Menţionăm că
Finanţatorul a efectuat analiza documentaţiei de credit conform normelor
proprii, cu respectarea regulilor de prudenţă impuse de cerinţele activităţii
bancare, şi declară că Beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.
3.1 din Convenţia de garantare şi prevederile Hotărârii Guvernului nr.
717/2009.
Data:
.......................
Finanţator
Persoane autorizate,
........................................
ANEXA Nr. 2
CONTRACT DE
GARANTARE
Nr. ............/.......................
Încheiat în
baza prevederilor Convenţiei nr. ....../....... din data
de...................., denumită în continuare convenţie, între:
1. Fondul Naţional de
Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN,
împuternicit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 60/2009
privind unele măsuri în vederea implementării programului "Prima casă", în
calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor
Publice, cu sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1,
înmatriculat la registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de
înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr.
RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030,
reprezentat de ..................., în calitate de ..............., şi de
..........................., în calitate de ........................, denumit
în continuare FNGCIMM sau Fond,
2. Finanţatorul
......................................................, cu sediul social în
........................................................................,
telefon/fax .................., cod unic de înregistrare
........................, înmatriculat la registrul comerţului sub nr.
................ şi la registrul bancar sub nr. ....................,
reprezentat de ....................., în calitate de ................, şi de
......................, în calitate de................., denumit în continuare
Finanţator,
şi
3. Beneficiarul (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
............, cetăţean .............................., data naşterii
.........., locul naşterii ............, cu domiciliul/rezidenţa în
localitatea ..............................., str. .................... nr.
......, bl. ......., sc. ........, et. ......., ap. ........, judeţul/sectorul
...................., telefon ..................., e-mail
.............................., legitimat cu ......, seria .......... nr.
......................., eliberat de
............................................. la data de
......................, CNP........................................, de
profesie ..............................., angajat la
..............................,
În următoarele
condiţii:
CAPITOLUL 1
Definiţii
Art. 1.1. -
Termenii folosiţi în prezentul contract au următoarea semnificaţie:
a) Beneficiar -
persoana fizică care îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute de
Hotărârea Guvernului
nr. 717/2009
privind aprobarea
normelor
de implementare a programului "Prima casă";
b) Finanţator -
banca, inclusiv unităţile teritoriale ale acesteia (sucursale, agenţii etc.),
care îndeplineşte criteriile de eligibilitate şi acordă Beneficiarului o
finanţare;
c) condiţiile
programului - criteriile de eligibilitate pentru beneficiari şi finanţatori,
descrierea, acordarea, monitorizarea şi plata garanţiei;
d) finanţarea
garantată (principal) - credit de maximum 60.000 euro sau echivalentul în lei,
acordat în cadrul Programului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi
alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit;
e) riscul de credit
- neplata, parţială sau integrală, de către Beneficiar a finanţării garantate
(principalului);
f) valoarea
garanţiei - valoarea menţionată în contractul de garantare, al cărei nivel
acoperă soldul finanţării garantate (principalului), exclusiv dobânzile şi
comisioanele bancare şi alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului
de credit;
g) valoarea de
executare a garanţiei - suma ce urmează a fi plătită de către Ministerul
Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, egală cu soldul
finanţării garantate;
h) perioada de
valabilitate a garanţiei - perioada de la data intrării în vigoare a garanţiei
şi până la data încetării răspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului;
i) soldul
finanţării garantate restante - soldul finanţării (principalului) nerambursat
la scadenţă, trecut integral la restanţă de către Finanţator şi exigibil la
data cererii de plată a garanţiei;
j) cerere de plată
- document prin care Finanţatorul solicită plata soldului garanţiei aferente
finanţării garantate restante, după înregistrarea unui serviciu al datoriei
principalului mai mare de 90 de zile.
CAPITOLUL 2
Obiectul contractului
Art. 2.1. -
(1)
Prin prezentul contract, FNGCIMM garantează, în numele şi contul statului, în
mod direct, expres, irevocabil şi necondiţionat rambursarea finanţării
constând în credit în valoare de ............................ lei/euro,
acordat de Finanţator prin programul "Prima casă" Beneficiarului, pentru
achiziţia imobilului cu destinaţia de locuinţă constând în
..................................................................................,
situat în localitatea ................................ str.
.................... nr. ..............., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap.
....., judeţul/sectorul ................, înscris în cartea funciară a
localităţii.................................................. sub nr.
......................., nr. topo.................. .
(2) Imobilul se
va achiziţiona de la vânzătorul
............................................................, conform
Antecontractului de vânzare-cumpărare nr.
................/..................., autentificat sub nr.
....../.................., şi este liber de sarcini.
(3) Finanţarea se
acordă prin Contractul de credit nr. ............ din data de
.......................... pe termen de ..... ani, cu o perioadă de graţie de
..... luni.
Art. 2.2. -
Valoarea maximă a garanţiei este de ....................................
lei/euro şi se diminuează cu valoarea ratelor de capital (principal)
rambursate de Beneficiar în baza contractului de credit încheiat cu
Finanţatorul.
CAPITOLUL 3
Comisionul de gestiune
Art. 3.1. -
Pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei,
Finanţatorul datorează Fondului un comision de gestiune al cărui procent este
de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.
Art. 3.2. -
Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculează potrivit cap.
IV din convenţie.
Art. 3.3. - Plata
comisionului de gestiune se face în contul Fondului nr.
........................., deschis la ..................................
eşalonat, în rate anuale, proporţional cu numărul de luni de garantare, astfel:
a) pentru primul an
de valabilitate a contractului de garantare, în termen de maximum 3 zile
lucrătoare de la primirea aprobării solicitării de garantare;
b) pentru anii
următori de valabilitate a contractului de garantare - până la data de 1
martie a anului de plată, pe baza facturii transmise de Fond sau până la data
scadenţei finale, dacă în ultimul an scadenţa finală este anterioară datei de
1 martie.
Art. 3.4. -
Comisionul de gestiune pentru garanţiile aferente finanţărilor în valută se
plăteşte în echivalent lei astfel:
a) la cursul de
schimb al BNR valabil în data aprobării solicitării de garantare, în cazul
comisionului datorat pentru intervalul dintre data aprobării garanţiei şi data
de 31 decembrie a anului respectiv;
b) la cursul de
schimb al BNR valabil în data de 31decembrie a anului anterior celui de plată,
în cazul comisionului datorat pe următorii ani de valabilitate a contractului
de garantare.
Art. 3.5. -
(1)
Pentru întârzieri în plata comisionului de gestiune, Finanţatorul datorează
penalităţi de 0,1% pe zi de întârziere, aplicate la suma datorată. Pentru
transformarea în lei a penalităţilor ce privesc garanţiile aferente
finanţărilor în valută se va utiliza cursul de schimb al BNR valabil în data
de 31 decembrie a anului precedent celui de plată.
(2) În cazul în
care Finanţatorul nu achită comisionul de gestiune restant şi penalităţile de
întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care
a fost notificat în acest sens, Fondul este în drept să treacă la recuperarea
pe cale judiciară a debitului, în condiţiile legii.
Art. 3.6. -
Obligaţia de plată a comisionului de gestiune încetează la data înregistrării
la Fond a cererii de plată.
CAPITOLUL 4
Obligaţiile părţilor
Art. 4.1. -
Beneficiarul se obligă:
a) să ramburseze
finanţarea garantată conform contractului de credit prevăzut la art. 2.1 alin.
(3) şi eventualelor acte adiţionale la acesta;
b) să constituie şi
să menţină pe durata derulării finanţării garantate un depozit colateral
pentru garantarea dobânzii aferente finanţării garantate, în valoare egală cu
3 rate de dobândă;
c) să nu
înstrăineze locuinţa achiziţionată din finanţare în primii 5 ani de la data
dobândirii şi să nu o greveze cu alte sarcini;
d) să constituie în
favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, o
ipotecă de rang I asupra locuinţei achiziţionate din finanţarea garantată,
valabilă pe toată durata prezentului contract;
e) să solicite
notarea în cartea funciară a interdicţiei de vânzare a locuinţei achiziţionate
din finanţarea garantată pentru o perioadă de 5 ani de la data dobândirii
acesteia, precum şi a interdicţiei de grevare cu sarcini;
f) să asigure
imobilul ipotecat împotriva tuturor riscurilor pe întreaga durată a
prezentului contract şi să cesioneze drepturile de despăgubiri rezultate din
poliţa de asigurare în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul
Finanţelor Publice;
g) să suporte din
surse proprii costurile aferente operaţiunilor menţionate la lit. d), e), f);
h) să restituie
statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice, suma achitată în contul
garanţiei acordate prin prezentul contract; în cazul neîndeplinirii acestei
obligaţii, debitul va fi recuperat în mod silit de către organele teritoriale
competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), prin
valorificarea locuinţei ipotecate şi prin alte modalităţi prevăzute de lege;
i) să plătească
accesorii la suma prevăzută la lit. h) egale cu cele prevăzute de Codul de
procedură fiscală pentru neplata la termen a obligaţiilor fiscale.
Art. 4.2. -
Finanţatorul se obligă:
a) să solicite un
avans de 5% din preţul de achiziţie al imobilului, dacă preţul acestuia este
mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau 3.000 euro plus diferenţa dintre preţul
de achiziţie a locuinţei şi 60.000 euro, dacă preţul acesteia este mai mare de
60.000 euro;
b) să efectueze,
prin intermediul unor evaluatori autorizaţi agreaţi, evaluarea imobilului cu
destinaţie de locuinţă;
c) să verifice pe
toată durata finanţării îndeplinirea obligaţiei de asigurare a locuinţei de
către Beneficiar împotriva tuturor riscurilor şi cesionarea drepturilor de
despăgubire în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor
Publice;
d) să notifice
Fondului, pe toată durata valabilităţii contractului de garantare, faptul că
Beneficiarul nu şi-a reînnoit poliţa de asigurare a locuinţei, în termen de 3
zile lucrătoare de la data expirării valabilităţii poliţei respective;
e) să instituie şi
să reînnoiască în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul
Finanţelor Publice, ipotecă de rangul I asupra locuinţei achiziţionate din
finanţarea garantată şi să prevadă în contractul de ipotecă interdicţia de
vânzare a locuinţei pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii, precum şi
interdicţia de grevare cu alte sarcini;
f) să urmărească
realizarea înscrierii ipotecii şi notarea interdicţiilor în cartea funciară a
imobilului respectiv şi să obţină documentele care fac dovada îndeplinirii
acestor operaţiuni;
g) să constituie şi
să verifice existenţa depozitului colateral pentru garantarea dobânzii, în
valoare egală cu 3 rate de dobândă, pe toată durata derulării finanţării;
h) să nu perceapă
comision de rambursare anticipată a finanţării garantate;
i) să nu insereze
în contractul de finanţare clauze care să permită modificarea unilaterală a
acestuia;
j) să notifice
Beneficiarul cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a finanţării
garantate;
k) să plătească
comisionul datorat Fondului, în termenele şi în condiţiile prevăzute la cap.
IV din convenţie;
l) să prevadă în
mod expres în contractul de credit şi/sau actele adiţionale la acesta separat
costurile cu dobânda exprimate în raport cu EURIBOR/ROBOR la 3 luni şi separat
costurile cu comisioanele;
m) să transmită
Fondului raportările periodice la termenele şi în condiţiile prevăzute în
convenţie.
Art. 4.3. -
Fondul se obligă:
a) să urmărească şi
să verifice îndeplinirea de către Finanţator a obligaţiilor asumate prin
prezentul contract, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta;
b) să urmărească
periodic stadiul derulării creditului, pe baza situaţiilor furnizate de către
Finanţator, conform prevederilor prezentului contract;
c) să verifice
încadrarea cererii de plată în termenii şi în condiţiile convenţiei şi ale
prezentului contract;
d) să comunice
Finanţatorului decizia cu privire la cererea de plată a garanţiei;
e) să comunice
debitorului beneficiar al garanţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la
data efectuării plăţii garanţiei către Finanţator, înscrisul prin care se
individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, exprimată în moneda
naţională, şi data scadenţei acesteia; comunicarea se face prin poştă, cu
scrisoare recomandată cu dovada de primire, sau prin alte mijloace ce asigură
transmiterea actelor şi confirmarea primirii acestora;
f) să transmită la
ANAF, în vederea declanşării executării silite a Beneficiarului, documentaţia
prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 717/2009.
CAPITOLUL 5
Răspunderea părţilor
Art. 5.1. -
Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii
necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit
prezentului contract, convenţiei de garantare şi legislaţiei corespunzătoare
aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează
forţei majore, faptului celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi
impuse de lege.
CAPITOLUL 6
Plata garanţiei
Art. 6.1. - În
cazul în care Beneficiarul nu achită ratele de principal pe o perioadă mai
mare de 60 de zile, Finanţatorul poate transmite Fondului cererea de plată.
Cererea de plată se transmite Fondului în termen de maximum 75 de zile
calendaristice de restanţă la plată a Beneficiarului, însoţită de documentele
prevăzute la art. 7.1 din convenţie.
Art. 6.2. -
(1) În
termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată
Fondul analizează şi aprobă/respinge cererea de plată.
(2) Plata
garanţiei se face numai în condiţiile convenţiei.
(3) Dacă
Finanţatorul nu transmite cererea de plată în termenul prevăzut la art. 6.1 şi/sau
cererea de plată nu este însoţită de toate documentele prevăzute la art. 7.1
din convenţie, răspunderea pentru această conduită îi revine integral.
(4) Decizia
referitoare la cererea de plată se comunică Finanţatorului şi Ministerului
Finanţelor Publice, cel mai târziu în ziua următoare adoptării.
(5) Plata
garanţiei se face de către Ministerul Finanţelor Publice, pe baza deciziei
Fondului de aprobare a cererii de plată, în termen de maximum 15 zile
calendaristice de la data primirii de către Fond a cererii de plată, fără însă
a depăşi 90 de zile calendaristice de restanţă la plată a Beneficiarului.
(6) Suma
garantată de Fond se plăteşte Finanţatorului de către Ministerul Finanţelor
Publice, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice -
Acţiuni generale, şi se recuperează de la Beneficiar, prin executare silită,
de către organele competente ale ANAF, conform reglementărilor legale în
materie de colectare a creanţelor fiscale.
Art. 6.3. - Plata
sumei aferente garanţiei acordate pentru finanţări în valută se face în lei,
la cursul de schimb al BNR valabil la data plăţii.
Art. 6.4. - După
plata garanţiei, Fondul notifică Beneficiarul cu privire la plată, iar în
cazul în care acesta nu achită debitul în termenul acordat, înaintează dosarul
de executare organelor teritoriale competente ale ANAF, în vederea recuperării
debitului, conform legii.
CAPITOLUL 7
Litigii
Art. 7.1. - Orice
litigiu apărut între părţile semnatare în legătură cu încheierea,
interpretarea sau executarea prezentului contract se soluţionează pe cale
amiabilă, prin conciliere, în condiţiile
art. 7201 din Codul de procedură civilă. În cazul în
care concilierea rămâne fără rezultat, părţile vor supune litigiul spre
soluţionare instanţelor judecătoreşti competente de la sediul social al
Fondului.
CAPITOLUL 8
Dispoziţii finale
Art. 8.1. -
Prezentul contract intră în vigoare la data semnării sale de către părţi şi
este valabil pe toată durata finanţării garantate.
Art. 8.2. -
Modificarea prezentului contract se poate face numai prin acordul părţilor,
materializat în acte adiţionale.
Art. 8.3. - În
conformitate cu art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului "Prima casă",
prezentul contract constituie titlu executoriu.
Încheiat
astăzi, .................., în 4 exemplare originale, câte unul pentru
Finanţator şi Beneficiar şi două pentru FNGCIMM.
FNGCIMM, Finanţator, Beneficiar,
................... ................... ..................
|
ANEXA Nr. 3
PROMISIUNE
UNILATERALĂ DE CREDITARE1)
Nr. ........../........................
Emisă în baza
prevederilor Convenţiei nr. ............. din data de ....................,
denumită în continuare convenţie.
1. Finanţatorul
................................, cu sediul social în
............................, telefon/fax .............................., cod
unic de înregistrare ........................, înmatriculat în registrul
comerţului sub nr. ................ şi la registrul bancar sub nr.
...................., reprezentat de dl ....................., în calitate de
director general, şi de dl ......................, în calitate de
................., denumit în continuare Finanţator, la cererea
2. Beneficiarului (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
......................................., cetăţean
..............................,data naşterii .........., locul naşterii
............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea
............................, str. ..................... nr. ......, bl.
........, sc. ..........., et. ........, ap. ........., judeţul/sectorul
...................., telefon .............................,
e-mail.............................., legitimat cu ...... seria ......... nr.
..................., eliberat de
............................................................ la data de
......................., CNP ......................................, de
profesie ..............................., angajat la
......................................, care îndeplineşte condiţiile prevăzute
la art. 3.2 din convenţia sus-menţionată, îşi exprimă disponibilitatea de a
acorda o
3. Finanţare în sumă
de .................................... lei/euro, pe o durată
de....................................., pentru o locuinţă care urmează să se
construiască/aflată în faza de construcţie, constând în
....................................................................., situată
în localitatea ............................., judeţul/sectorul
................, conform antecontractului de vânzare-cumpărare/contractului
de construire nr. ....../.................... .
4. Finanţatorul va
acorda finanţarea, cu condiţia ca Beneficiarul să se încadreze în criteriile
de eligibilitate prevăzute de programul "Prima casă".
Această
promisiune unilaterală de creditare este valabilă până la data de
.......................... (maximum 18 luni de la data aprobării), sub
condiţia obţinerii unei promisiuni de garantare.
Emisă astăzi,
......................, în două exemplare originale, dintre care unul se
transmite Finanţatorului conform convenţiei sus-arătate.
Finanţator
Persoane autorizate,
...........................................
___________
1)
Formular-cadru.
ANEXA Nr. 4
PROMISIUNE DE
GARANTARE
Nr. ............./.............................
Emisă în baza
prevederilor Convenţiei nr. ............. din data de ....................,
denumită în continuare convenţie.
1. Fondul Naţional de
Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, cu
sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, telefon/fax
310.18.74/310.18.57, înmatriculat în registrul comerţului sub nr.
J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, îşi exprimă
disponibilitatea de a garanta finanţarea în sumă de ........................,
ce urmează a fi acordată de
2. Finanţatorul
.........................................................................,
prin Sucursala/Agenţia ........................................, cu sediul în
localitatea .............................., str. ............................
nr. ......, judeţul/sectorul .................., înmatriculat în registrul
comerţului sub nr. .............................., cod unic de înregistrare
.........................., telefon .................., fax
..................., e-mail ..................., reprezentat de
..................................., în calitate de
.................................., şi de ...................................,
în calitate de ..............................., având cont bancar nr.
...................................., deschis la
.....................................,
3. Beneficiarului (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
....................................., cetăţean
.............................., data naşterii .........., locul naşterii
............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea
..............................., str. ..................... nr. ......, bl.
........, sc. ..........., et. ........, ap. ........., judeţul/sectorul
...................., telefon ..........................., e-mail
.............................., legitimat cu ...... seria ......... nr.
..................., eliberat de ............................... la data de
......................., CNP ............................., de profesie
..............................., angajat la ..............................,
în baza
promisiunii de creditare nr. ........ din data de .........................
La solicitarea
Finanţatorului, primită în termenul de valabilitate a prezentei promisiuni,
Fondul va acorda garanţia, în condiţiile convenţiei.
Această
promisiune de garantare este valabilă până la ..........................
(maximum 18 luni de la data emiterii).
Emisă astăzi,
..................., în două exemplare originale, dintre care unul se
transmite Finanţatorului conform convenţiei.
Fond
Persoane autorizate,
......................................
ANEXA Nr. 5
CEREREA DE
PLATĂ
privind Contractul de garantare nr. ......... din data de ..........
1. Finanţatorul
................................................, prin Sucursala/Agenţia
........................................, cu sediul în localitatea
.............................., str. ............................ nr. ......,
judeţul/sectorul .................., înmatriculat în registrul comerţului sub
nr. .............................., cod unic de înregistrare
....................., telefon .................., fax ...................,
e-mail..................., reprezentat de ...................................,
în calitate de .................................., şi de
..................................., în calitate de
..............................., având cont bancar nr.
...................................., deschis la
........................................, vă comunicăm că la data
............................
2. Beneficiarul (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
............, cetăţean .............................., data naşterii
.........., locul naşterii ............, cu domiciliul/rezidenţa în
localitatea ..............................., str. ..................... nr.
......, bl. ........, sc. ..........., et. ........, ap. ........., judeţul/sectorul
...................., telefon ..................., e-mail
.............................., legitimat cu ...... seria ......... nr.
..................., eliberat de .............................................
la data de ......................., CNP
......................................, de profesie
..............................., angajat la .............................., a
rambursat din finanţarea garantată suma de
...................................... lei/euro.
3. Finanţare
garantată restantă ..................................................... lei (şi
echivalent euro);
........................................................... euro (şi
echivalent lei)
4. Valoarea plăţii
solicitate ............................................ lei (şi echivalent
euro);
......................................................... euro (şi echivalent
lei).
5. Plata se va
efectua în contul Finanţatorului deschis la
........................................., cod IBAN
.....................................
6. Anexăm la prezenta
următoarele documente:
a) documentul de
identitate al Beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit,
în copie certificată pentru conformitate cu originalul;
b) contractul de
credit, însoţit de toate actele adiţionale încheiate la acesta, în copie
certificată pentru conformitate cu originalul;
c) contractul de
ipotecă în original şi încheierea privind intabularea ipotecii şi notarea
interdicţiilor de vânzare şi grevare, în copie certificată pentru conformitate
cu originalul;
d) contractul de
cash colateral, înregistrat la Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare,
în copie certificată pentru conformitate cu originalul;
e) poliţa de
asigurare a locuinţei, valabilă la data transmiterii cererii de plată,
cesionată în favoarea statului român reprezentat de Ministerul Finanţelor
Publice, în original sau copie certificată după notificarea transmisă Fondului
conform convenţiei, în cazul inexistenţei unei poliţe valabile de asigurare a
locuinţei;
f) extrasul
contului curent şi extrasul contului de credit al Beneficiarului, din care să
reiasă trecerea la restanţă a întregii finanţări garantate, în copie
certificată pentru conformitate cu originalul;
g) referatul de
credit şi hotărârea de aprobare a finanţării, în copie certificată pentru
conformitate cu originalul;
h) declaraţia
autentică pe propria răspundere a Beneficiarului, din care să rezulte că
acesta nu deţine în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună
cu soţul/soţia sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost
dobândită, şi nici nu are în derulare un credit ipotecar, în original;
i) documentul care
atestă dovada plăţii avansului de către Beneficiar, în copie certificată
pentru conformitate cu originalul;
j) notificarea
băncii către Beneficiar cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a
finanţării garantate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul.
Data
.......................
Finanţator
Persoane autorizate,
...........................
ANEXA Nr. 6
DECLARAŢIE
Subsemnatul,
..............................., cetăţean ..............................,
născut la data de ............... în localitatea ................., cu
domiciliul/rezidenţa în localitatea ..............................., str.
..................... nr. ......, bl. ........, sc. ..........., et. ........,
ap. ........., judeţul/sectorul ...................., telefon
..................., e-mail .............................., legitimat cu
...... seria ......... nr. ..................., eliberat de
............................................. la data de
......................., CNP ......................................, de
profesie ..............................., angajat la
............................................, declar pe propria răspundere,
cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, următoarele:
a) la data intrării
în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 nu deţin în
proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţul meu sau cu
alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, şi nici nu am în
derulare un credit ipotecar;
b) intenţionez să
achiziţionez, în condiţiile Programului, o locuinţă finalizată, aflată pe
teritoriul României, înscrisă în cartea funciară în condiţiile legii şi liberă
de sarcini, cu excepţia privilegiului vânzătorului asupra preţului;
c) dispun de un
avans de minimum 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, dacă preţul acesteia
este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau de 3.000 euro plus diferenţa dintre
preţul de achiziţie al locuinţei şi 60.000 euro, dacă preţul acesteia este mai
mare de 60.000 euro;
d) sunt de acord să
constitui un depozit colateral pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu
3 rate de dobândă;
e) sunt de acord să
nu înstrăinez locuinţa achiziţionată în primii 5 ani de la data dobândirii şi
să nu o grevez cu sarcini;
f) sunt de acord să
constitui în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor
Publice, o ipotecă de rang I asupra locuinţei achiziţionate din finanţarea
garantată şi sunt de acord cu notarea în cartea funciară a interdicţiei de
vânzare a acesteia pe o perioadă de 5 ani şi a interdicţiei de grevare cu alte
sarcini;
g) sunt de acord să
asigur locuinţa achiziţionată din finanţarea garantată împotriva tuturor
riscurilor şi să cesionez drepturile de despăgubiri în favoarea statului român,
reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice.
Semnată astăzi
.................................
Semnătura
..................................
Verificat
identitatea semnatarului
Funcţionar
bancar ....................................
Data
........................ şi semnătura ....................
ANEXA Nr. 7
SOLICITARE DE
MODIFICARE
a Contractului de garantare
Nr. ................./.............................
Emisă în baza
prevederilor Convenţiei nr. ............. din data de ....................,
denumită în continuare convenţie.
1. Finanţatorul
.........................................., prin Sucursala/Agenţia
........................................, cu sediul în localitatea
.............................., str. ............................ nr. ......,
judeţul/sectorul .........................., înmatriculat la registrul
comerţului sub nr. .............................., cod unic de înregistrare
............................................., telefon .................., fax
..................., e-mail..................., reprezentat de
................................, în calitate de
.................................., şi de ...................................,
în calitate de ..............................., având cont bancar nr.
...................................., deschis la
........................................, solicită modificarea Contractului de
garantare nr. ................ din data ....................... .
2. Modificările
solicitate:
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
3. Data aprobării
modificării de către Finanţator:
..............................................................................................................
4. Documentele care
stau la baza solicitării:
...........................................................................................................................
Data
.........................
Finanţator
Persoane autorizate,
.............................
ANEXA Nr. 8
Nr. ..........
din data ..........................
SOLICITARE
EMITERE PROMISIUNE DE GARANTARE
Emisă în baza
prevederilor Convenţiei nr. ............. din data de ....................,
denumită în continuare convenţie.
1. Finanţatorul
......................................, prin Sucursala/Agenţia
.................................................................., cu sediul
în localitatea .............................., str.
............................ nr. ......, judeţul/sectorul ..................,
înmatriculat la registrul comerţului sub nr. ..............................,
cod unic de înregistrare ..............................., telefon
.................., fax ..................., e-mail...................,
reprezentat de ..................................., în calitate de
.................................., şi de ...................................,
în calitate de ..............................., având cont bancar nr.
...................................., deschis la
........................................, solicită emiterea unei promisiuni de
garantare în sumă de ............................ lei/euro pentru
2. Beneficiarul (numele
şi prenumele) ...................................................., pseudonim
............................................., cetăţean
.............................., data naşterii .........., locul naşterii
............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea
..............................., str. .............................. nr.
......, bl. ........, sc. ..........., et. ........, ap. ........., judeţul/sectorul
...................., telefon ...................,
e-mail.............................., legitimat cu ...... seria ......... nr.
.................................., eliberat de
.............................................. la data de
......................., CNP ......................................, de
profesie ..............................., angajat la
.............................., în condiţiile Promisiunii unilaterale de
creditare nr. ........... din data de .........................
3. Comisionul unic de
analiză este de 0,15%, aplicat la valoarea promisiunii unilaterale de
creditare emise de Finanţator. Comisionul se va plăti într-o singură tranşă.
Menţionăm că
am efectuat analiza documentaţiei conform normelor proprii, cu respectarea
regulilor de prudenţă impuse de cerinţele activităţii bancare.
Anexăm la
prezenta următoarele documente:
a) documentul de
identitate al Beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit,
în copie certificată;
b) antecontractul
încheiat cu o societate de construcţii sau antecontractul de vânzare-cumpărare,
în copie certificată;
c) promisiunea
unilaterală de creditare.
Data
.......................
Finanţator
Persoane autorizate,
............................
ANEXA Nr. 9
FNGCIMM - S.A.
- IFN
Program "Prima
casă"
SITUAŢIA
finanţărilor garantate existente în portofoliu
la data de ...................
┌────┬─────┬───────────┬──────────┬───┬─────────┬─────────┬──────┬────────┬────────────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Rambursări de rate │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ de capital │ │Număr zile│ Suma │ │ │
│ │ │ Unitatea │ │ │ Număr │ Dată │ │ │[în valuta contract]│ │întârziere│ restantă │ Nr. │Scadenţa │
│Nr. │Banca│teritorială│Beneficiar│CNP│contract │ emitere │Valuta│Garanţie├─────────┬──────────┤ Sold │plată rate│ aferentă │ poliţei │ poliţei │
│crt.│ │ a băncii │ garanţie │ │garantare│contract │ │acordată│ în luna │ total │garanţie*)│ de │întârzierii│ de │ de │
│ │ │ │ │ │ │garantare│ │ │ de │rambursări│ │principal │ la plată │asigurare│asigurare│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │raportare│de rate de│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ capital │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────┼──────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │
├────┼─────┼───────────┼──────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────┼──────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────┼──────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────┼──────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────┴───────────┴──────────┴───┴─────────┴─────────┴──────┴────────┴─────────┴──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL LEI: │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL EURO: │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┴─────────┘
|
*)
Sold garanţie = garanţie acordată diminuată cu ratele rambursate din
principal.
ANEXA Nr. 10
Nr.
............/..............
De la: Fondul
Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii -
S.A. - IFN
Către:
....................................
Referitor:
Comunicare plafon garanţii - program "Prima casă"
În
conformitate cu Hotărârea Guvernului
nr. 717/2009,
vă comunicăm că, începând cu data prezentei, plafonul alocat/realocat
instituţiei dumneavoastră este de .........................................
euro.
Precizăm că,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 717/2009, FNGCIMM -
S.A. - IFN este autorizat să evalueze, la intervale regulate de 3 luni, modul
de utilizare de către instituţia dumneavoastră a plafonului alocat şi să
efectueze realocări între finanţatori în funcţie de gradul de utilizare a
plafoanelor alocate.
Menţionăm că
figuraţi în evidenţele FNGCIMM - S.A. - IFN, la data de
............................................., cu un plafon alocat de
............................... euro, din care utilizat
......................... euro.
Fond
Persoane autorizate,
...............................
Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura